Eğer bir kış gecesi bir zencefilli kurabiye…

IMG_5694Eğer bir kış gecesi bir zencefilli kurabiye, olur ha evinize yolu düşer de sıcak bir köpüklü banyo isterse. Kendisine gerekli konforu hazırlayacağınız bu lezzetli  sıcak çikolatanın veya kahvenin içine bir marshmellow atarak sağlayabilirsiniz.

Malzemeler (2 kişilik )

– 480 ml süt

– 90 gr bitter çikolata

– 30 gr sütlü çikolata

– 1 tatlı kaşığı şeker

Krema:

– 120 ml  soğuk süt kreması

– 1/4 tatlı kaşığı vanilya özütü

– 15 gr şeker

–  Süt, çikolatalar ve şeker kaynama noktasına gelene kadar orta ateşte tutulur.

– Ocaktan alınır, bardaklara boşaltılır.Üstüne krema  ve arzu edilirse  çikolata rendesi konur.

– Karıştırma kabına krema, vanilya ve şekeri koyup kıvama gelene kadar çırpın.

Gelelim etrafımızı kaplayan yeni yıl heyecanına. Gelin görün ki bütün vedalar gibi bu da beni hüzünlendiriyor. Bir yılın bitmesi veya bir yaş daha yaşlanmak değil aslında beni  üzen. O yıl biterken yaşayamadığım günlere, beklettiğim, ertelediğim ama bir türlü gerçekleştiremediğim hayallerime üzülüyorum. Geçen hiçbir anın tekrarı olmayacağını bile bile beklemek…. Gayet iyi biliyorum kısmet olur da 2013’ün sonunu da görecek olursam yine aynı duygular içinde olacağım. Yarım kalmış işler, yaşanamamış günler, söylenmemiş sözler ve buna benzer bir sürü hayatı erteleme mazeretleri.

Herkesi yılbaşı heyecanı sardı ama gelin görün ki beni ”hüzün”.

Bunu üstümden atmanın en iyi yolunun mutfakta biraz vakit geçirmek olduğunu bildiğimden ben de aynen öyle yaptım.

Yılbaşı hazırlıklarımız da artık karmakarışık bir hal aldı hoşumuza giden birşey gördüğümüz anda hemen kapıveriyoruz işte ”gingerbread cookies” de bunlardan sadece biri .

Uzun süre dayandığı için hazırlıklarda önceliği ona verdim.

Tarif   ”Joy of Baking” adlı yabancı bir siteden.

Arzu edenlere işte tarifi:

IMG_5736

Malzemeler:

– 390 gr un

– 1/2 tatlı kaşığı tuz

– 3/4 tatlı kaşığı karbonat

– 2 tatlı kaşığı toz zencefil

– 1 tatlı kaşığı tarçın

– 1/4 tatlı kaşığı muskat ( rende )

– 1/4 tatlı kaşığı toz karanfil

– 113 gr tereyağ

– 100 gr toz şeker

– 1 büyük yumurta

– 160 ml pekmez

– tereyağ ile şekeri krema gibi olana dek çırpın,Pekmezi ekleyin çırpmaya devam edin.

– Unu ve sırasıyla diğer malzemeleri ekleyin, hamuru streç folyoya sarıp en az 2 saat buzdolabında bekletin. Şekillendirip tepsiye dizdikten sonra yine 10-15 dk buzdolabında bekletin ki pişerken şekilleri küçülmesin.

– 170 derece ön ısıtma yapılmış fırında renkleri fazla dönmeden pişirin. Bu noktada dakika veremiyorum çünkü herkesin fırını değişik zamanlarda pişirebilir.

Afiyet Olsun.

IMG_5712

Yorum bırakın